Zobrazit jeden příspěvek
  #17  
Staré 07.04.2009, 14:38
auto88 auto88 je offline
Administrator
 
Založen: 27.07.2008
Příspěvky: 259
Standardní Zkušební test dojezdu elektrického skútru GWL/Scooty TM-300 s LFP bateriemi

Zkušební test dojezdu elektrického skútru GWL/Scooty TM-300 s LFP bateriemi

V rámci výstavy AMPER 2009 byl proveden zkušební test dojezdu elektrického skútru GWL/Scooty TM-300.



Fotografie testovaného skútru GWL/Scooty TM-300.



Cílem testu bylo ověřit, jaký je skutečný dojezd tohoto skútru v reálných městských podmínkách
a jak je tento elektroskútr v praxi použitelný pro přepravu v běžném provozu.

Skútr GWL/Scooty TM-300 v provedení LITHIUM je vybaven vysoko-kapacitními LiFePO4
články
, které mají mnohem lepší výkonové parametry než běžné olověné nebo gelové články.
Ve skútru jsou instalovány 4 ks 12V LFP akumulátorů 12V 20 Ah.



Na testování byl vybrán osvědčený zkušební okruh vedený pražskými ulicemi v Praze 4 v okolí
kopce Bohdalce. Byla záměrně vybrána trasa s poměrně příkrým stoupáním a následným
pozvolným klesáním. Zvolená trasa odpovídá běžným situacím – tj cesta není většinou ideální
rovina.



Trasa okruhu byla vedena ulicemi: U plynárny (mírné klesání), Nad vinným potokem (mírné
stoupání a pak klesání), U seřadiště (dlažební kostky s asfaltovými zálepy, pozvolné mírné
stoupání), Moskevská (stoupání k mostu přes trať, Bohdalecká (táhlé stoupání až ke křižovatce
u STK Bohdalec), Bohdalecká (táhlé klesání). Celková délka okruhu byla měřením na počítadle
skútru stanovena na 3,9 km.



Pro testování byl zvolen běžný styl jízdy. Na klesajících úsecích byla jízda na volnoběh. Po celou
dobu jízdy byla předpisově rozsvícena potkávací světla.

Zde jsou výsledky jednotlivých kol zkušebního testu:



Stav tachometru na konci testu: 42,8 km:



Celkem bylo ujeto 9 plných testovacích kol. To jest celkem 36 km. V posledním 10. kole klesla rychlost a následně došlo k přerušení napájení z důvodu vybitých baterií. To byl signál pro ukončení testu a dojetí zpět do místa, kdy byl skútr převzat.

Ukázka jednotlivých kol testu (vzdálenost na tachometru, naměřený čas na stopkách):





Shrnutí

Celková doba jízdy v rámci 9 plných kol byla 1 hodinu a 19 minut, bylo ujeto 36 km
průměrnou rychlostí 27 km/h.

Pokud započteme příjezd z místa převzetí vozidla (1 km), nezapočítané 10-té kolo (3,9 km) a
dojezd zpět do místa převzetí vozidla (1 km), bylo v rámci testu ujeto celkem 40 kilometrů.

Závěr

Tento praktický test ukázal, že skútr GWL/Scooty s lithiovými bateriemi je možné použít v běžném
provozu a to i v místech kde jsou táhlá stoupání a rozjezdy na křižovatkách. Dosažený dojezd
v testovacím provozu bez přerušení byl přes 35 km. Tato vzdálenost je dostačující pro běžné
použití pro dojíždění do práce nebo krátké cesty v rámci města nebo obce.
Odpověď s citací